Om mig

 

Som kandidat i pædagogik og filosofi fra DPU og med en baggrund som pædagog, har jeg stor viden om både teori og praksis og kan forene dem.

Jeg ved at mennesker ikke opfører sig “efter bogen” , men at den rette teori kan hjælpe til ændringer og forbedringer.

Jeg har erfaring med mange slags pædagogiske, didaktiske og undervisningsmæssige opgaver, og har altid brændt for at hjælpe mennesker,  – og særlig børn har en stor plads i mit hjerte.

Jeg arbejder som ekstern underviser hos Red Barnet/Mary Fonden i deres “Fri For Mobberi” program. Mit eget arbejde bygger naturligvis på samme teorier og forskning, bl.a. af Helle Rabøl og Dorte Marie Søndergaard. Jeg tager udgangspunkt i at mobning skyldes dårlige gruppemønstre og mekanismer, og at vi kan ændre disse ved positive tiltag og opmærksomhed. Det er samme strukturelle tilgang som der ligger bag ved f.ek.s inklusionstanken, og det er derfor oplagt at sammenkøre disse to.

Jeg er desuden tilknyttet DCUM’s netværk for ressourcepersoner i netværket for psykisk trivsel i skolerne.

Også andre pædagogiske emner har min store interesse og erfaring f.eks: At arbejde Hjernesmart, Coping, Narrativitet, pædagogisk indretning, kultursammenlægning, den gode tone, Robusthed, positiv psykologi, kritisk psykologi samt emnagrammet.

Privat er jeg gift og mor til 3 skønne piger i alderen 11-21 år.

Uddannelse:

DPU 2012: Kandidat i Pædagogik og Filosofi.

DPU 1998: Diplomuddannelse i almen Pædagogik .

Københavns Pædagogseminarium 1996: Pædagog.

Kurser og lign:

Dafolo 2017: Hjernesmart Pædagogik

DPU 2017: Flow, et grundkursus

BrancheArbejdsmiljøRådet 2015: Grib Ind, – instruktørkursus i mobbeforebyggelse til voksne.

MBK 2015: Mundtlig formidling.

Maryfonden 2015: LæseLeg.

MBK 2014: De sociale medier.

Rovsing Academy 2013: Retorik og mundtlig formidling.

Rovsing Academy 2013: Projektledelse.

Allerød Kommune 2011: Arbejdsmiljø.

Leave a Reply

Trivsel og inklusion